Kvällsnjutning på Blåbärsberget

 

Fredag 2 juli 2021. Efter en het och lite loj dag så kände jag ett hopp om att kunna finna lite svalka på hangkanten till kvällskvisten, och trivsamt nog fanns det en chans att Blåbärsberget kunde bjuda på just det. Det var inte helt säkert enligt prognosen men jag tog chansen och packade planen och rullade ut i kvällningen. Väl parkerad gick jag den lilla promenaden genom skogen och mötes av en väldigt svag bris på hanget, men den låg rakt på helt perfekt så riggade snabbt och kastade ut LillaGul.

Jag fick en väldigt lekfull och svepkul session i den lite svaga vinden, men LillaGul surfade på så bra att ett skönt flygsmajl sakta bredde ut sig och fokuset infann sig direkt. Spakningen blev sådär frenetisk och lajig som det blir när man ligger lite på gränsen av trycket men ändå klarar att leka och svepa utan att trilla ur Jag fick kort och gott en toppensession och flög mig riktigt nöjd i det sakta falnande ljuset och urtunnande vineden. Passade på att testa lite fotovinklar med stativ och min nya blåtandsavtryckare och det blev en del bilder som va till förnöjelse. Testade även att filma lite och resultatet är ju redan upplagt så jag hoppas att ni sett det...





Efter att ha tagit någon paus och druckit lite så tänkte jag packa ner men då fläktade det till igen så jag kastade ut LillaGul igen och tog en skön lite svaglyftssvepning som avslut och landade när väl det sista bärande pustet tunnat ur. Det vart en fin liten minnesvärd sesh på Blåbärsberget när det var som allra mjukast och lättast, en perfekt sommarkvällshangning. Jag körde hem med ett nöjt flin och hangglöd som räckte flera dagar. 

Tobias

Kommentarer