Tillskott i hangaren - Libelle


 Fredag 30 april 2021. Jag har länge känt att det saknats en riktig lättvindkärra i min hangar, min Weasel är rätt bra även i svagare vindar men det finns en klar undre gräns där den inte längre klarar av att surfa på de små vindarna. Så jag har funderat runt lite och har även ett bygge på gång som snart är klart men jag har även spanat lite på Dreamflights Libelle efter ha sett lite videos på dessa som lättvindsflytare och även som avslappnade aerolaj kärror. Så när det dök upp en på facebook köp & sälj till bra pris så högg jag den direkt.

Efter ha hämtat den så har jag förberett för några lätta små moddningar för att öka tåligheten och överlevnadschanserna på våra lite kantiga hang. När det väl är fixat och den är installerad så förväntar jag mig stilla ljumma solnedgångskvällar att spaka den i, det ska bli kul och intressant. Om det nu inte är så att införskaffande av lättvindsverktyg givetvis kommer att ge en rejält blåsig vår och sommar, bara att vänta och se...

Tobias

Kommentarer