Lätta vindar och kalla fingrar på Korpis


 Lördag 20 mars 2021. Efter frukosten stod det klart att det blåste fint för ett Korpisbesök, så jag la planen på laddning och efter en liten reparationsstund där Weaseln fick ett nytt servo så packade jag bilen och rullade ut till Korpis. Parkeringen var full av bilar så väntade mig nästan en folkmassa uppe på kanten, men väl däruppe möttes jag bara av två korpar som kraxande lajade i lyftet framför kanten

Det blåste lätt och fint rakt på så efter en snabb väckning av Weaseln så gick den upp till väders, och även om de första spakningarna kändes lite rostiga så var snart tummen igång igen. Det blev en fin liten lajsession där nära kanten och den weaslade på som alltid i gungor, svep, rollar, loopar och allmänt lättvinds lekande med det lyft som bjöds. 

Jag glömde dock att sätta på mig vantar så det blev lite kallt om fingrarna men jag var igång så pass mycket att jag flög på bara för att få njuta av årets första hangstund utan avbrott med mina allt svalare fingrar. Efter en stund kom det upp ett stort sällskap och började rådda för att grilla i betonggrillen så då fick jag gå lite mer utåt i mina svep, jag landade efter ett tag för att det kändes som det var dags att lufta Silly en stund också.

När jag väckte Silly så insåg jag att jag glömt att ladda Taranisradion som den ligger på och jag tyckte att den var lite väl låg i batteristatusen, men den säger ju till vid lågt batteri så knatade fram till kanten och kastade ut Silly. Den lilla gick fint i vinden och även om det tunnat ut lite så fick jag en skojs liten svepsession kryddat med lite laj då och då.

Tyvärr blev den inte så lång för efter en kvarts spakande så började kvinnorösten i radion varna för batteriet och jag landade direkt, för det är inte lång tid på man har på sig då. Nåväl allt gick fint och jag kunde packa ner nöjd över den fina lättvindssessionen som fått inleda mitt nya hangår.

Tobias

Kommentarer