Video - Beautiful Trouble


Den här videon är från en session ute på Kungshamn den 7 juni 2011 när jag höll på och testade om det var ok att filma med min GoPro. Och ja det är ett tag sedan, men jag hittade filerna när jag letade runt i gamla mappar nyss. Sen när jag häromdan laddade ner en ny videoeditor för att testa så passade det ju bra att se om det gick att få ihop något med dem...

Det här var sista gången jag flög med den lilla kärran som jag kallade Minipipe, den hade krånglat mer och mer de sista tillfällena jag flög den, och den här gången var den nästan oflygbar. Den bara dök kraftigt helt plötsligt när den fick upp farten, så man fick hela tiden vara på helspänn för att hinna parera med spaken. Jag trodde då att det var så att de rundade bakkanterna på skevarna var orsaken till problemen, att när den fick upp farten så släppte trycket över skeven och därmed så dök den snabbt. Den var nästan helt omöjlig men jag hade ändå rätt kul åt spektaklet, man kunde höra mitt frustrerade skratt genom vindbruset på råfilerna...

Så här i efterhand så har jag funderat på om det även kan ha varit så att mottagaren eller Ubecen kan ha krånglat, den dyker framförallt när den är lite längre bort så det är inte omöjligt. Nåja, jag slutade flyga den efter den här dagen och nu ligger den i byggkön efter att ha blivit urplockad och flådd, så någon gång i en nära framtid så ska den bli flygklar igen.

Så varsågoda, här en liten nostalgisk exposé över krånglande vinge i vackert solnedgångsljus...


Kommentarer