Födelsedagsplanet del 2 - Påswisel


Vinter-vår 2019. Presenten från Brinken blev liggande ett tag över vintern, men sen till slut satte jag igång med den i sakta mak. Framförallt så underlättades det av att Brinken började 3D-printa noskoner speciellt för de vingarna och jag fick en i läskigt chock-rosa att limma på. Färgen skar sig dock ordentligt mot den atomic-orange-gren som min vinge har så jag lackade om den i lysorange och det blev helt funkis. 

När den torkat så fick dan slipas till lite i passningen över vingen, men snart passade den och med rejäl mängder epoxy så satt den snart ordentligt. Resten av montaget gick rätt snabbt och enkelt, så den blev förvånansvärt snabbt klar på några kvällar. Enda abret är att skevarna visade sig lite flexiga så jag blev lite orolig för hur de skulle komma att fungera i luften. Allt i allt så blev det en fin liten kärra i Brinkens karaktäristiska färgskala.



Tobias

Kommentarer