Återstart på Korpis


2 mars 2019. Årets första flygdag blev på Korpis den andra mars. Brinken pingade och larmade om att det skulle bli en fin blåsdag i rätt riktning, så jag packade och rullade ut. Väl på plats så bjöds det verkligen på perfekta förhållanden trots årstiden och även om vinden var kall så bar den fantastiskt bra, själv var jag rejält påpälsad och skyddad av mina lager av hangvinterkläder så stod som i en kokong av värme och flygnöje i isvinden. Jag fick några fina sessions med min Weasel och fick verkligen flyga igång mina fingrar och kordination igen, och det var lysande roligt.

Från och till när jag hade kärran på backen så lät jag kameran dokumentera dagen uppflygande av skyn och det var kul att bara titta på periodvis. Brinken betade av sin medtagna hangar av DSF, RockBreaker och Påswisel i jämn takt, och Olof flög sin HalfPipe i stora svep över det blåa. Pontus tittade förbi också ett tag och hängde med oss däruppe på klippan. Vi hade också besök av en passerande örn upp på höjd som inte ägnade våra plan något större intresse.

Vi flög oss rejält nöjda och rätt så kalla och sedan åkte vi till kafet på Sturehof och pratade hang, flygplan och byggen över värmande kaffe och kaka. En mycket bra dag kort och gott.
















Tobias

Kommentarer