Team Tornados Höstvinden på Korpis



Lördag 6 oktober 2018. Det här var en lördag med lite velande för min del, för det var TeamTornado träff på Korpis men jag hade fått en såpass bra flygsession dagen innan på fredagen att jag var ganska flygnöjd för tillfället och var egentligen rätt sugen på att cykla några mil istället. Tillslut kom jag i alla fall fram till planen att hoja ut till korpis och hänga där ett tag innan jag rullade vidare några mil till.

Trampade iväg ut längs grusstigen längs mälaren och fick två fina mil av slingrigt kul trampande ut innan jag fick bära hojen de sista hundra metrarna upp på korpis. Väl uppe så var det full fart och det blev en finfin flygfest där det flögs konstant de timmar jag hängde runt och plåtade och pratade med gamla och nya bekanta.

Vinden låg på bra och lyftet var sådär Korpisbra som man alltid önskar sig. Det var en underhållande flygcirkus med plan i luften konstant och många lågsniffar och kantsvep och nån enstaka hård sättning. Här följer en kavalkad av bilder från dagen, för det blev lite plåtat en hel del trots ganska trist ljus och grådassig himmel.

Jag stannade och tittade på den ystra luftdansen tills vinden tunnade ur och de packade ner, sen hojade jag några fina mil genom Huddinge tillbaka till stan. Det blev en riktigt bra mixdag, men jag funderade ändå på om man inte kunde bygga nåt litet snabbt och kul plan man kan ha med sig på hojen under långturerna. Det skulle vara en ännu bättre mix...






























Tobias

Kommentarer