Litet jubileum


Söndag 2 september 2018. Häromdagen passerade Molnhäng en gräns jag nyfiket väntat in ett tag, den klev över tjugotusen sidvyer sen starten. Det är nog inte så mycket i interwebstatistikens enorma klickfrenesi men ändock är det kul för mig att denna lilla esoteriska och smala rc-segelflygsblogg lyckats ackumelera så pass mycket intresse världen över.

Sedan starten i november 2011 så har det blivit 238 inlägg. Några år har det blivit fler så som 2012 som är rekordåret med 110 stycken, andra har det blivit betydligt färre och två år postade jag tyvärr inget alls, men nu under 2018 så är det på väg upp igen och kommer förhoppningsvis nå andraplatsen i antalet poster.

Om man tittar på statistiken så är givetvis svenska sidbesök i absolut majoritet, men det tittas faktiskt in från världens alla hörn lite då och då. Näst efter Sverige så är USA vanligaste källan, följt av Ryssland, Tyskland, Polen, Ukraina, Förenade Arab Emiraten, Frankrike och Kanada. Andra länder som jag har sett att det blippar till från ibland är också Nya Zeeland, Djiboti, Spanien, Portugal, Australien med flera, men nästan inget alls från Sydamerika eller Kina/Asien.

Jag hoppas att kunna fortsätta att skriva och posta i jämn takt framöver och har en hel del funderingar på vad jag kan tillföra och förändra i bloggen. Jag hoppas verkligen att ni kommer att titta in och sprid gärna bloggen till de som delar detta vårt rätt smala intresse. Tack för att ni tittar in!

Tobias




Kommentarer