Svaga vindar och mörka moln



Fredag 3 april - 2015. Nordliga vindar lovades och dagens mål blev Risberget för att se om det var flygbart. Väl på plats så var det betydligt svagare än utlovat och min Weasel kunde inte hålla sig i luften på det veka trycket så jag tittade lite på utsikten och hoppades på att det skulle ta sig. Efter en stund dök Olof upp och hans lilla lätta Wisel gillade trycket skarpt, den surfade iväg så fint och lajade glatt runt på de veka fläktar som bjöds. Jag tittade avundsjukt på och förbannade min bygglathet då jag har en ett set wiselvingkärnor liggande hemma som jag inte fått tummen ur på, nu fick jag ännu en gång ångra min saktmodighet i att göra den klar...

Olof lajade upp en stor del av luftrummet och efter en stund så tog det sig lite med vinden så jag fick äntligen upp min Weasel i trycket och fick en svepigt skön och efterlängtad liten session. Vi flög en stund tills ett rejält mörkt moln kom marcherande med tunga skyar under sig, i de första regnstänken packade vi ihop och när vi stod vid bilarna så började haglet att smattra ner. Det blev lite kort men ändock en trevlig liten session i vinden...



Tobias aka Fluffracka

Kommentarer