Gammal fulfixad fena



Söndag 30 januari - 2011. Hittade några gamla bilder på ett minneskort och där fanns resultatet av en bortglömd liten incidentet avbildad. Micke och jag var på Korpis och flög en klar och kall dag med fint lyft och en stund in sessionen så möttes våra plan nos mot nos men missade varandra med nån centimeter på höjden. I farten så hyvlade hans Halfpipe av större delen av depronfenan på längden av min Frettchen och den singlade ner alltmeddans jag nödlandade Frettchen snabbt för att inte tappa kontrollen och kanske behöva utföra en riskfylld räddningsklättring på den snö och istäckta klippan.

Väl nere så letade jag efter den avhyvlade delen utan att lyckas finna den, så bestämde mig för att försöka lösa fenproblemet med lite tejp, kreativitet och vad som fanns i väskan. Efter lite rumsterande så hittade jag en bit kartong från en förpackning som var lång nog och efter lite vikande och tejpande så fick jag ihop en fena med tillräckligt med yta för att verka funka. Väl fasttejpad på Frettchen så kastades det ut och det flög alldelles utmärkt förvånande nog, så jag fick en lång och fin flygstund till innan kylan och skymningen jagade oss hemmåt...


Tobias aka Fluffracka

Kommentarer