Skiftgång på Risberget


Tisdag 23 juli. Det blev lite hangskiftarbete på Risberget då Mike och jag lyckades osynka våra sessioner helt perfekt. Mike var där mitt på dagen och jag kom ut på eftermiddagen så vi missade varandra med ca 20 minuter eftersom vi inte mötes på den slingra vägen dit. Men väl på plats blev det en fin sesh där jag värmde upp med Weaseln och fick en riktigt fin flygstund i det stabila lyftet, sen växlade jag över till Oceloten trots att det är ett rätt litet berg med inte så stor yta för landningar, men jag var så sugen på att höra den vina i vinden.

Det blev en riktigt lång och skön urvridning av Oceloten där jag kunde leka upp hela det stora lyftet och blanda in en hel del lågsvep framför mig som krydda, och den ylade så vackert i vinden. Landninge vart lite svårare än jag tänkt mig då det var svårt att få ner farten på den lilla ytan som fanns, det vart många omtag innan jag lyckades svepa in sidledes och sätta den i en ung och mjuk liten gran. Trevligt nog så klarade sig Oceloten utan skador så det får räknas som en lyckad landning även om den inte var snygg. Jag packade ihop nöjd och brummade tillbaka till civilisationen lite flyghög och sugen på mer hala kärror, gärna med klaff för smidigare landingar...

Tobias aka Fluffracka

Kommentarer