Vått och grått över Vishamnsudd


Torsdag 31 oktober. Prognosen för dagen var bra vind och lite regnchans, så jag chansade och åkte ut till Vishamnsudd. Men redan på vägen ut började det stänka ordentligt på vindtutan, men jag hoppades på att det skulle avta ute på Ingarö eftersom det är en bra bit ut och ibland klarar sig bra från regn som passerar över stan. När jag parkerade så var det bara några lätta stänk som föll så jag gick den lilla promenaden genom skogen ut till klippan förhoppningsfull.

Väl på plats så blåste det ordentligt och mörka gråa skyar hägrade över öarna längre bort och jag riggade snabbt Minipipen och hoppades på lite tur. Men ack nej så snart den kommit upp i luften så började det regna och när jag efter en stund bytte till barlastad Weasel så gick det över till hällregn som vinden skickade horisontellt. Jag höll ut en kvart men sen gav jag upp, det var för blött kort och gott. Packade hastigt ner och flydde tillbaka till bilen genom skogen med raska steg och kom fram till att jag nog kunde tröstfika på Bistro Björkvik en 10 minuters bilfärd bort. Väl framme där så var det ändå rätt fint att få sitta vid ett fönster och titta ut på det ruskiga vädret med en varm kaffe i näven, så det var trots allt värt att ha tagit sig ut i grådasset...


Tobias aka Fluffracka

Kommentarer