Gratis segelflygsimulator

I höstas släpptes en liten rolig och behändig hangflygsim för Andriod och IOS utan större fanfar. Picasim heter den och den är gratis på Andriod. Jag har haft den i min mobil sen dess och den har hjälpt mig att slå ihjäl lite tid när det behövs och den har alltid varit rätt rolig att flyga på och faktiskt skapat lite hangsug också. Den har rätt enkel men bra grafik och framförallt så är flygupplevelsen mycket lyckad tack vare några angagerade hangeldsjälar som hjälpt till.



Nu finns den i en Windowsversion som är gratis att tanka ner och den funkar utmärkt på min W7:a iaf. Trevligt nog har den utökats rejält och man kan nu även flyga termik och även tävla och lägga upp sina resultat online. En helt klart lysande liten sim med mycket bra vindkänsla på hanget och ett flertal roliga plan att laja loss med, bla en riktigt bra aerobat vid namn Le Fish, men även en trevlig Jart att hårdsvepa med. Jag rekomenderar den klart för sin sköna flygglädjes skull och hoppas att ni donerar några slantar till skaparen när ni hämtar den...

Nedladning och info om inställningar och sånt finns här: PICASIM

Tobias aka Fluffracka

Kommentarer