Julklappsfunderingar...

Ja nu när det närmar sig så snurrar det lite funderingar över vad som är den bästa hangjulklappen till sig själv, så det har blivit lite runtletande på nätet efter det där perfekta kapet. Och några intressanta saker har onekligen hittats men ännu har inte det definitiva köpet gjorts, så jag tänkte dela med mig och visa vad som lockar och det kan kanske bli lite inspiration till hangpaketen unde granen...

Robotbirds.co.uk så hittade jag denna lilla behändiga och vikbara vinge i EPP till reapris och den ser ju lite lockande ut. Levereras med en väska att transportera den i dessutom.




Jag har fundera på att nosa på någon form av PowerScaleSloper (PSS) ett tag och eftersom tåligt och roligt i behändigt format är a prio så lockar det lite att testa om Multiplex Dogfighter kan bli en funkis hangkärra...


Hittade den på Lindinger till extrapris; Dogfighter


Där hittade jag även den rätt billiga och enklare men trevligt storvingade MIG-3 i profilmodell i EPP från Hacker och den känns väldigt frestande. Eventuellt skulle vi kunna få till lite hangkombat med WW2 kärror om man tittar igenom Hackers utbud av EPP-warbirds, det skulle vara skitkul och därför känns det värt att testa en...


Finns här: MIG-3


När jag letade runt så hittade jag även en rätt snygg och lockande Me BF-109 i pylonutförande med kropp i glasfiber och plankad skumvinge, den har lite sträckt vingspann och tunn profil så den borde kunna bli en snabb storvindskärra om man får till den bra. Billig var den också...


Finns här: BF-109


Hittade och tittade även lite suget på en ren hangkärra i glasfiber på 1.5m som finns på Hobbyking, den säljs under lite olika namn och har fått mycket bra kritik så priset gör den väldigt lockande. Finns även på deras tyska varuhus till lite högre pris men man slipper ju tull och risken vid den långa frakten...


Finns här: Razor
Vi som gillar Ulf Lundqvists serier och teckningar har ju svårt att motstå en hangkärra med det namnet ;)


På HK så fanns det en nyinkommen överraskning, en helglaskärra på 2m som helt klart är en elvariant av RCRCM:s Typhoon och det till ett fantastiskt pris. Den är klart värd att kika på och det är intressant att HK börjar erbjuda så avancerade kärror till så bra pris, bara att vänta och se vad som dyker upp framöver...



Finns här: Cyclone

Jag får avsluta med att tipsa om att Windrider för tillfället har en kampanj med fraktfritt, och de har ju ett antal bra hangvingar men framförallt sin Fox och BD-5 och Birdievinge som är som gjorda för våra hårda hang eftersomde alla finns i EPP.


Titta in hos Windrider


Får hoppas att det finns och hittas nåt av intresse som kanske hamnar i ett paket...

Tobias aka Fluffracka

Kommentarer