Tur igen!


Lördag 3 november. Det var nästan vindstilla och molnen såg ut att bryta upp så jag packade ihop och trampade ut till Årsta. Kändes lite som en antiklimax att det började ett lätt regn från blå himmel när jag var halvvägs, men jag chansade på att det skulle gå över och när jag väl var på fältet så hade det slutat.

Riggade min A2-Lite och började snurra upp den i det blå, det fanns klart fin luft och i andra kastet så hittade jag en rätt stark bubbla och var snart högt upp och långt ner i lä, landade mycket nöjd på 5+ minuter och kände peppet växa. Fortsatte med att plocka någon 3 minutare och en radda 2 minutare och det värmde faktiskt lite skönt i solskenet.

En stund senare när jag plockat lite fin luft och hamnat långt ner i lä så började jag återflyget men insåg snart att jag tappat lite för mycket höjd och borrade på för att försöka komma tillbaka in på fältet. Det var lite lågt och jag manövrerade för att ta planet förbi träden i kanten när vingspetsen strök i kanten på den stora busken som står där och nosade ner i backen. Kände inte att det var någon katastrof då det var lågt och marken var nog så mjuk av allt regnande så gick bort för att hämta det lite lojt, när jag kom fram såg jag vilken tur jag haft. Bara att bocka och tacka turen för den lilla räddningen...

Fortsatte sen kastandet tills en ny regnfront växte till sig och jagade iväg mig med hagel och stora blöta droppar, men det kändes ändå som en mycket lyckad dag.


Tobias aka Fluffracka

Kommentarer