Svala bubblor över Årsta


Lördag 27 oktober. Det var fint och soligt men rätt svalt när jag trampade ut till Årstafältet för en träningsstund i den nästan vindstilla luften. Efter en snabb riggning av min A2:a så kom jag igång och efter några kast så hittades det lite fin luft att cirkla i, det var inte så starkt men man kunde hålla sig på höjd med försiktiga svängar. Det kom och gick och under första acken så plockades det några 3+ minutare och en hel del runt 2, under andra acken så släppte det till lite större och gav fin klättringar upp i det blå. Bästa tid blev en 5+ minutare och det plockades ett antal runt 3 också. När jag landade efter att solen gått ner så var jag lite avkyld om fingrarna men väldigt glad över att ha fått logga lite kvalitetsflygtid i hösttermiken.

Tobias aka Fluffracka

Kommentarer