100:e flygdagen 2012


Tisdag 28 augusti. Idag loggade jag den 100:e flygdagen i år, hittils. Eftersom jag inte plåtade något idag så dekorerar jag hundradagen med en liten bildlek från en av våra skönare hangstunder under sommaren. Mickes Halfpipe sveper in för landning på Finnsvedshanget.

Det blev en värdig hundradag då jag fick en helt fantastiskt bra DLG-träningsdag på Årsta. Trots att det var mjölkvit himmel och lite svalt så var termiken närvarande om än svag, och jag plockade så många 3-minutare att jag tappade räkning, fick in ett antal 5-, 6- och 10-minutare också till min stora glädje. Tror jag gjorde mindre än 10 kast som var under 2 minuter under 3 timmars flygande, helt magiskt kort och gott.

När jag räknar ihop flygdagarna så fördelar de sig så här:

Hang: 42!
DLG: 49!
Termik: 9!

Det har blivit en klar omfördelning mot DLG från termik och det är ju beroende på att jag verkligen lagt fokus på min träning för F3K tävlingarna i år. Det har varit skitkul varenda minut, och det är ju många dagar kvar i år ännu...

Tobias aka Fluffracka

Kommentarer