Svårkurvat på Årsta


Onsdag 4 april. Skyndade mig ut innan möte på jobbet vid 14 för att få flyga åtminstonde en acke i den fina vårluften och gärna få till en ESU omgång. Riggade hastigt och lät avan surra upp ordentligt högt för att smaka av luften. Första flyget blev bra men sen barkade det iväg åt fanders, det var som om hela himlen bara var sjunk hur jag än letade, var nere mellan 3 och 4 minuter varje gång. När tiden tog slut så packade jag ihop lite deppad över min oförmåga och hojade till jobbet.

Trevligt nog så slutade vi mötet tidigare än väntat så jag hetsade ut till fältet och riggade igen, hade ju två ackar kvar att flyga så hoppades på att det skulle ha tagit sig lite. Började bra som förra gången men nu hade vinden ökat på lite så det blev lite brottning av det hela. Fick bara två ok flyg på första acken, resten blev jag nertryckt hastigt och mindre lustigt. Andra acken så började det bra och det hade lugnat sig lite nu, men ack nej, det vara bara hissar neråt hela tiden. Värsta flyget på länge var en starthöjd på 231 m och en flygtid på 2.38, så då kändes det riktigt moloket. Packade ner rätt slokörad och trampade hem med huvudet fyllt av funderingar på dagens bommar, en riktigt knäckande dag helt klart...

Tobias aka Fluffracka

Kommentarer