Vårtermik på Årsta



I söndags så spenderade jag eftermiddagen ute på Årstafältet med min A2:a och det blev en skön termikjakt i det fina och klara vädret. Det var lite svalt men annars så sken solen och hela fältet var snöfritt och inte alls mjukkladdigt, så äntligen kunde man ta ansats ordentligt igen. Jag hoppades på mycket lyft och det bjöds verkligen på sköna bubblor att kurva i även om de inte var riktigt så starka som jag hade väntat mig, men det blev många bra tider ändå.

Under första acken så loggades en bästa tid på 4,35 och lyftet tog A2:an upp en bit, toppade på lite över 100 meter, och det blev några fler tider att glädjas åt runt 2 min och en över 3. Nästa acke så började det bra med en gång och efter en liten stund så högg det ordentligt och jag fick en 8,38 där jag först gick långt ner i lä och sen flög upp i lovart igen för att hitta nytt lyft, så landade med ett stort smajl. Sista acken blev kort, bara 4 kast innan tiden tog slut och det var dags att ta sig till jobbet, men fick ut 2 över 2 min så jag packade ner riktigt nöjd med dagen.







Olof tog lite bilder och filmade en stund så det blev en lite filmsnutt där jag testade att blanda film och sekvensbilder, och det gav mersmak så det blir nog mer av sånt i framtiden.

Kommentarer