Torsk på DLG


Den här bildserien är från kvällen 9 oktober 2010, det var då jag testade en DLG för första gången. Min flygkompis Micke erbjöd mig att testa hans Aspirin efter en bra termikdag ute på Toppfältet då jag flugit min Ava hela dagen. Jag hade varit så fokuserad på att lära mig flyga min Ava sen jag köpte den och hade tyckt att DLG verkade vara lite slöseri med tid, en massa kast och korta flygtider på låg höjd. Jag gillade att flyga högt och långt bort med min Ava och storkryssa efter termiken på höjd. Men jag lät mig övertalas att testa där i den helt stilla skymningen och Micke fick kasta upp den och jag spakade.

Efter första kastet visste jag att det var kört, den bara svävade så fantastiskt fint däruppe i skymmningsljuset och jag lyckades ligga kort i någon slags värmesläpp från ett dike bredvid oss och saktade ner nedfärden tydligt, så jag kände mig direkt som ett barn, ville bara ha mer på en gång, ett kast till bara, ett kast till...

När solen gått ner helt var jag tvungen att slita mig, men vi använde de sista ljusa minutrarna till att plåta några flyg och det blev några fina bilder från en kväll som etsat sig fast i minnet.





Tobias aka Fluffracka

Kommentarer