Team Tornado Höstvinden 2019


Lördag 5 oktober 2019. Team Tornado hade bjudit in till sin traditionella höstträff och 2019 klaffade verkligen allt med perfekt förhållanden med fin och skön sol, nordlig vind och blåskyig himmel. Det hade lockat ut en stor mängd av  klubbens hangflygare och på Ullnabacken så blev luftrummet fyllt av hangkärror av alla de slag. Det blev verkligen en fantastisk flygfrenesi och det var rejält kul och underhållande att se alla dessa olika varianter på på hangkärror rita upp det blå i vinden både högt och lågt, periodvis var det så många plan i luften att det var svårt att fånga dem på bild.

Dessutom så höll sig några skärmflygare ute i lyftet och kryddade upp dagen med lite nära passager och svep, dock så kändes det inte som om de förelåg något problem med att dela flygområdet utan alla verkade glada och nöjda med hur friktionsfritt det fungerade. 

Själv hade jag legat med en riktig jobbig influensa veckan innan så jag åkte ut och tänkte bara stanna en kort stund och fotografera lite, men hangeuforin smittade av sig och jag stannade hela dagen och tittade på och njöt av allt flygande i vinden. Jag försökte föreviga så mycket jag kunde av alla plan i det blå och alla fina startögonblick och annat hangliv som gjorde att jag rejält fyllde minneskortet i kameran. Så varsågoda, här kommer en rejäl bilddump till påminnelse om en fantastiskt fin flygdag och hangträff att minnas...































































Tobias

Kommentarer