Svagvindstorsdag på Torskholmen.


Torsdag 3 oktober. Åkte ut på eftermiddagen till Torskholmen vid Älgö utanför Saltsjöbaden för att få till lite lättvindsflyg i västsydvästen som ligger rakt på klippan där. Väl ute var det väldigt höstfint med skarp sol, inte alltför svala vindar och fina höstfärger i fonden omkring, alltså perfekt för sköna svängar och hangskrapning i den lätta men byiga vinden. Efter att ha kastat ut Weaseln så fick jag ca 2 timmars fint flyg med lite lätta svängar, närsvep och lite aerolaj framför mig i solgasset, jag hade glömt solglasögonen så det vart lite kisigt mot solen ibland men jag tappade aldrig bort planet tack och lov. Flög mig nöjd och satt sen på klippan i solen ett tag och njöt av utsikten och ögonblicket innan jag packade ihop och gick tillbaka till bilen. En mycket skön liten sesh kort och gott...

Tobias aka Fluffracka

Kommentarer